Моє портфоліо



Портфоліо


Використання ІКТ на уроках музчного мистецтва




Опис досвіду роботи вчителя музичного мистецтва

Куценка Леоніда Васильовича

Важливим завданням музичного виховання в школі є формування музичної культури почуттів учнів як необхідної частини їх духовної культури, збагачення їх емоційно-естетичного досвіду, інтересів, поглядів у процесі спілкування з музикою та розвиток  універсальних  якостей творчої  особистості.                                   

Під час підготовки до уроків музичного мистецтва я використовую різні інтернет ресурси: Всеосвіта, На урок, Учитель мистецтва, Персональний сайт вчителя мистецтва, Ютюб, та інші.

На уроках Музичного мистецтва користуюся електронними музичними програмами: ,  музичний редактор “Мелодія”,   “Vegas Pro 13”,  “Jet Audio”, онлайн програма «Vocalremover».

    Одним із найважливіших завдань сучасної школи є формування творчої, мислячої особистості.  В наш час все більше уваги приділяється питанням творчого розвитку дітей, де головним завданням виступає розвиток їх творчих здібностей засобами мистецтва, зокрема музичного.

   Музичне мистецтво — один із різновидів творчо-естетичної діяльності людини.  У  виконавській музичній  діяльності інтенсивно  розвиваються музичні  творчі  здібності учнів,  розширюються  можливості  активного сприймання  музики.            

   У розв’язані задач творчого розвитку учнів  велику користь приносять сучасні технічні засоби і новітні технології, такі, наприклад, як комп’ютер і засоби мультимедіа.  Впровадження технічних  засобів в освітню сферу стало особливо актуальною у наші  дні. Тому проблемним питанням я обрав

« Використання ІКТ для створення сучасного мультимедійного уроку музичного мистецтва».

Інформаційні технології дозволяють, комплексно використовувати на уроках музичного мистецтва текстову, звукову, графічну й відеоінформацію – створюється новий мультимедійний контент. На цих уроках я  гармонійно поєдную знання комп’ютерної грамоти з музикою, образотворчим мистецтвом, літературою, і, як результат цього поєднання, створюється нова якість сучасного інтегрованого уроку.

На уроках музичного мистецтва  я використовую мультимедійне представлення об'єктів і процесів не традиційним текстовим описом, а за допомогою фото, відео, графіки, анімації, звуку, тобто в будь-який відомий у наш час спосіб. За допомо­гою презентації стараюсь  не тільки продемонструвати матеріал з теми, яка вивчається, а й розвивати у школярів творче, логічне та алгоритмічне мислення, оскільки всі презентації будуються за єдиною логічною схемою.

    Працюючи над розвитком творчих здібностей учнів, на  уроках  музичного мистецтва я використовую різні методи, що є актуальними в системі мистецької освіти: метод розповіді та бесіди, метод наочності, ігровий метод, метод порівняння і зіставлення, метод узагальнення, метод «зруйнування», метод «емоційного заряду», метод забігання наперед і повернення до вивченого матеріалу.

У своїй роботі  застосовую різні форми навчання: індивідуальну роботу, роботу в групах, колективну робота, роботу в парах.

Працюючи за інноваційними технологіями особливу увагу я намагаюсь приділяти інтерактивному навчанню. Використовую  інтерактивні методи  навчання: «Мікрофон», «Ланцюжок», «Коло», «Аукціон», «Мозковий штурм», «Гронування», «Чистий аркуш», «Дерево знань», «Асоціативний кущ», «Навчаючи – вчуся». 

У ході інтерактивного навчання  учні вчаться робити вибір, шукати і аналізувати інформацію, захищати свою точку зору, добирати найбільш переконливі аргументи.  При цьому навчальний процес відбувається за умов постійної, активної взаємодії всіх учнів, вони  обмінюються думками, ідеями, пропозиціями.

 Інтерактивні методи навчання сприяють формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співпраці  та більш високому рівню засвоєння матеріалу учнями.

У своїй роботі я  використовую різноманітні творчі завдання, казкові сюжети, музично-дидактичні ігри.

Я використовую ігри-загадки, ігри-змагання, які  сприяють засвоєнню, закріпленню знань, оволодінню способами пізнавальної діяльності, сприяють формуванню в дітей навичок музичного сприймання, вмінню розрізняти висоту, тембр, силу і тривалість звуку, планомірно розвивають висотний, динамічний, ритмічний і тембровий слух.

 Ігри “Голосно-тихо”, “Швидко-повільно”, “Вгору-вниз”, “Луна”,

Ці  ігри доцільно проводити під час ознайомлення дітей з елементами музичної грамоти, організації процесу спостереження за розвитком музики, розширення емоційного, інтонаційного досвіду, лексичного запасу.

     У своїй педагогічній діяльності застосовую активні форми навчання, які реалізовую шляхом: 

1. проведення нестандартних уроків

2. вирішення проблемних ситуацій

3. міжпредметні зв’язки на уроках

4. предметні тижні

5. метод проектів.

  На початку кожного уроку я ставлю перед учнями проблемне питання, яке ми спільно вирішуємо. Такий підхід  впливає на процес розвитку творчих здібностей  дітей.

  На уроках  прагну установити  міжпредметні  та міжмистецькі зв’язки, що допомагають сформувати в учнів цілісну систему знань про мистецтво:

-         літературні твори (прислів’я, приказки, заклички, вірші, загадки, сюжети літературних творів, біографічні відомості з життя композиторів, музикантів, художників, скульпторів, архітекторів);

-         твори образотворчого мистецтва (ілюстрації живопису, архітектури, скульптури, графіки, дизайну, фотографії);

-         твори народного декоративно – ужиткового мистецтва;

-         матеріали про побут і звичаї народу;

-         географічні  відомості про фольклорні регіони України, країни світу;

-         історичні факти, відображені у музиці та інших видах мистецтва, історію створення творів мистецтва, історію виникнення мистецьких епох.

Предметний тиждень музичного мистецтва.

  Протягом кожного навчального року у нашій школі проходять предметні тижні. Під час проведення тижня музичного мистецтва я намагаюся залучати до творчої діяльності всі класи, в яких викладаю  предмети.

Протягом тижня проводжу різні види роботи з учнями: відеосалон – подорож до музичних інструментів світу, гру “Поле чудес”,  гру “Угадай мелодію”, інтелектуальну гру “Найрозумніший".

Урок музики має велику силу впливу на внутрішній і духовний світ учнів, пробуджує інтерес до музики, необхідність спілкуватися з нею.

   На кожному уроці я навчаю дітей  уважно слухати музику, спостерігати за інтонаційним розвитком музики, інтерпретувати інтонаційно – образний  зміст прослуханих творів у процесі колективних обговорень і дискусій, навчаю споглядати твори різних видів мистецтв, аналізувати музичні та художні  образи, розуміти  мову  мистецтв, пояснюю що різні види мистецтва тісно пов’язані з життям людини, виховую інтерес до вивчення мистецтва, формую естетичні смаки.

Одним із провідних видів діяльності на уроці музичного мистецтва вважаю вокально-хорову діяльність.

Для успішного вокального виховання учнів застосовую різноманітні прийоми, керуюсь принципом особистісно орієнтованого навчання. Для цього періодично прослуховую  учнів з метою перевірки стану співацьких голосів та динаміки їх розвитку. Розробляю індивідуальні завдання дітям, які пасивно ставляться до співу, наприклад: прослухати мелодію і намалювати її «напрямок» у повітрі; впізнати пісню за ритмом або мелодією; слухаючи пісню у виконанні вчителя, співати її про себе тощо.    Дітей, які співають фальшиво, завжди розміщує  поруч з тими, хто чисто інтонує. У роботі з дітьми використовую співацькі завдання, складені з урахуванням примарної зони, зокрема: повторення співу птаха, виконаний учителем; здійснення приспівувань окремих звуків про себе на склади «го», «ля»; використання прийомів атаки звуків верхнього регістру для того, щоб виключити перенесення низького розмовного голосу у спів.

Дуже важливим є розвиток навичок правильного співацького дихання у дітей. Тому у своїй роботі я звертаюся до різних видів вокальних вправ та дихальної системи.

Поступово на кожному уроці я розвиваю в учнів музичний слух,  музичну пам’ять, почуття ритму, творчу уяву, фантазію, вокально-хорові навички, вміння і знання  мистецтва.










Немає коментарів:

Дописати коментар